Діалог музики та живопису
Музика відображає не лише те, що ми чуємо, а й те, що ми бачимо, відчуваємо.
Звучання музичних інструментів із різними тембрами у різних регістрах створюють зорові уявлення: високий ніжний голос флейти здається світлим, низьке звучання контрабаса - похмурим і темним.
Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтва також мають дещо спільне: в образотворчому мистецтві вживають вираз "кольорова гама", а в музичному - "звукова палітра"; голосну силу звуку (динаміку) в музиці іноді називають "яскравим звуком", а в живописі присутній "звучний колір". Також спільними є поняття "ритм", "композиція" тощо.
Поміркуй над словами художника: "Мої думки - фарби, мої фарби - наспіви..." Чи можна віднести цю думку лише до образотворчого мистецтва?
Подивись на картину та поміркуй про "музикальність" живопису. На якому інструменті грає дівчина? Чи можна уявити характер цієї музики?
Жозефіна Уолл. Чарівна флейта
Борис Індриков. Ноктюрн
Композитори, музиканти-виконавці своєю творчістю надихають художників і скульпторів на створення образів музики. І навпаки: у музиці виникають звукові "портрети" і "пейзажі" - фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні фрески.
Сюїта - інструментальний твір, що складається з кількох контрастних частин (частіше танцювального типу), об'єднаних спільним задумом.
Послухай уривок із симфонічної сюїти "Море" Клода Дебюссі та дай відповідь на запитання: які музичні засоби вираження використав композитор у сюїті, щоб передати стан моря?
К. Дебюссі, ІІ частина "Гра хвиль" симфонічної сюїти "Море"
Які картини виникли у твоїй уяві під час слухання музики? Порівняй їх з творами живопису.
Кацусіка Хокусай. Хвиля
Іван Айвазовський. Хвиля